Python Turtle Yakalama Oyunu

Python turtle ile yakalama oyunu
03 May 2025
E
Ekrem Eşref Kılınç
Yükleniyor...

İçindekiler

  • İçerik yükleniyor...

Python turtle ile yakalama oyunu

Kodlar aşağıda: 

import turtle
import random

ekran = turtle.Screen()  # ekran oluşturma
ekran.screensize(800, 600)      # pencere boyutu
ekran.title("Yakalama Oyunu")   # pencere başlığı
ekran.bgcolor("lightblue")  # arka plan rengi

tostos = turtle.Turtle()  # turtle nesnesi oluşturma
tostos.shape("turtle")  # kaplumbağa şekli
tostos.color("green")  # kaplumbağa rengi
tostos.penup()  # kalem kaldırma

top = turtle.Turtle()  # hedef nesnesi oluşturma
top.shape("circle")  # hedef şekli
top.color("red")  # hedef rengi
top.penup()  # kalem kaldırma
xb = random.randint(-350, 350)  # rastgele x koordinatı
yb = random.randint(-300, 300)  # rastgele y koordinatı
top.goto(xb, yb)

skor = 0
skortablosu = turtle.Turtle()  # skor tablosu nesnesi oluşturma
skortablosu.penup()  # kalem kaldırma
skortablosu.hideturtle()  # kaplumbağayı gizle
skortablosu.goto(0, 280)  # skor tablosunun konumu
skortablosu.write("Skorunuz=" + str(skor), align="center")


def yukari():
    tostos.setheading(90)  # yukarı yönelme
    y = tostos.ycor()
    y = y+20
    if y > 300:
        y = 300
    x = tostos.xcor()
    tostos.goto(x, y)


def asagi():
    tostos.setheading(270)
    y = tostos.ycor()
    y = y-20
    if y < -300:
        y = -300
    x = tostos.xcor()
    tostos.goto(x, y)


def sola():
    tostos.setheading(180)
    x = tostos.xcor()
    x = x-20
    if x < -350:
        x = -350
    y = tostos.ycor()
    tostos.goto(x, y)


def saga():
    tostos.setheading(00)
    x = tostos.xcor()
    x = x+20
    if x > 350:
        x = 350
    y = tostos.ycor()
    tostos.goto(x, y)


def yakala():
    global skor
    mesafe = tostos.distance(top)
    if mesafe < 20:
        xb = random.randint(-350, 350)  # rastgele x koordinatı
        yb = random.randint(-300, 300)  # rastgele y koordinatı
        top.goto(xb, yb)
        skor = skor + 1
        skortablosu.clear()
        skortablosu.write("Skorunuz=" + str(skor), align="center")
    if (skor == 3):
        skortablosu.clear()
        skortablosu.goto(0, 0)
        skortablosu.write("Tebrikler! Oyunu Kazandınız!", align="center")
        return
    ekran.ontimer(yakala, 100)  # her 100 ms'de yakala fonksiyonunu çağır


ekran.listen()
ekran.onkey(yukari, "Up")  # yukarı ok tuşu ile yukarı hareket
ekran.onkey(asagi, "Down")  # aşağı ok tuşu ile aşağı hareket
ekran.onkey(sola, "Left")  # sol ok tuşu ile sola hareket
ekran.onkey(saga, "Right")  # sağ ok tuşu ile sağa hareket2
ekran.onkey(ekran.bye, "q")  # 'q' tuşuna basıldığında pencereyi kapat

yakala()
ekran.mainloop()

Bu Yazıyı Paylaş

Twitter Facebook LinkedIn WhatsApp

Yorumlar (1)

Yorum Yap

F

Fatma Feyza Kaya

08 May 2025, 08:41

Merhaba, kod için teşekkürler emeklerinize sağlık.

İlgili Yazılar

Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi: Başlangıç Rehberi

Yapay zeka ve makine öğrenimi alanlarına giriş yapacaklar için kapsamlı bir başlangıç rehberi

Devamını Oku